fiddealskareric

Direktlänk till inlägg 25 december 2011

Hej

Av Fideli Wall - 25 december 2011 16:52

Hej allihopa sen jag kollade på svenska-hjältar galan så har jag alltid tänkt på en tjej som är skit cool inte bara det hon är en riktig HJÄLTE på att baka och sälja bullar! Milla martin heter hon om jag inte har fel!


Här är hon hon är bara nio år och är en skitcool tjej!

Jag rekomenderar att gå in på hennes blogg på "bullhjalpen.blogg.se" jag själv funderar på att bli en bullhjälpare nån som tänker likadannt?

Så här har hon skrivit i länken på hennes blogg som heter    "Hur blir man en bullhjälpare":


  1. Prata med vuxna och fråga om dom vill hjälpa till. Dom kan göra STOR skillnad.
  2. Gå in i en mat affär och be om att få prata med chefen av mataffärn och fråga om du får sälja bullar utanför affärn , alla Pengar går till barnen i Afrika ( be vuxen vara med).
  3. Bestäm dag och tid helst på en solig dag.
  4. Bestäm om du vill baka bullarna själv eller köpa dom av affärn (jag frågade chefen och han sa att jag fick köpa dom JÄTTE billigt!)
  5. Gör iordnig bord och stolar. Skriv skyltar. T.E.X " Bullhjälpen- för Afrikas svältande barn", och " sponsras av ICA", "En bulle 10 kronor"
  6. Åk dit och sälj MASSOR av bullar. Ta med vuxna som kan ta hand om pengarna.
  7. Sänk alla pengar som blir över till Radiohjälpen på plusgiro 901950-6. Märk betallnigen "Bullhjälpen"

LYCKA TILL!! skriv hjärna på bloggen hur det går.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fideli Wall - 10 augusti 2013 23:34


Japp jag byter faktiskt blogg!! Jag tycker det känns lite sådär varje gång man loggar in på Fidde Älskar Eric (Saade) när jag inte ens gör det! Haha!! Så nu har jag bytt blogg till Fideliwall.bloggplatsen.se Jag hoppas att ni kommer följa mig där ...

Av Fideli Wall - 9 augusti 2013 20:22

Nu tänkte jag berätta lite om mitt ställe som jag älskar så mycket och kommer behöva stå ut (?) med i ja jag vet inte i hur många år nu frammåt! Jo det är såhär att vi ska flytta från vårat hus i Hålan och flytta till en lägenhet i centrala Örebro!!...

Av Fideli Wall - 7 augusti 2013 02:25


Ja hej påer! Idaaaag så har jag typ städat, städat, plockat undan och ja kan ni gissa?. . . Städat! Haha Jag har inprinsip (Hur stavas det egentligen) gjort det hela dagen, och sen nu på kvällen så låg jag och mamma och fantiserade om hur man kunde...

Presentation


Hej på dej, Jag heter Fideli och är 13 år. Jag är GALEN i tvillingarna Jedward.

Jag har en dröm som många andra om att bli artist/sångerska, och jag ska försöka följa min dröm. Musiken är alltså en väldigt stor del i mitt liv!
Kram

Fråga mig

24 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23 24 25
26 27 28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards