fiddealskareric

Alla inlägg under juli 2013

Av Fideli Wall - 15 juli 2013 00:22

Idag så gjorde jag dipdye på min kompis Joline! Hon har pratat om att hon vill ha det superlänge och att hon tyckte att det bleb fint när jag gjorde det! Så då bad hon mig att göra det idag. Och det gjorde jag mer än gärna :´)


Färgen blev rosa och jag tyckte hon passade väldigt bra i det!

Jag blev ganska nöjd med resultatet och det verkade hon bli också! vi kanske bättrar på färgen lite någon annan gång snart.


Här har vi några bilder:

   


Va glad jag blev över att du blev nöjd hörru! :')


Åååh och idag när jag färgade på henne så blev jag så otroligt sugen på att färga själv och det har jag tänkt på ganska länge att jag vill igen, och nästa gång blir så snart Linnéa kommer hit... Då gör vi det tillsammans. Och färgen då blir: BLÅÅÅÅÅ. . .igen hehe, men den här gången gör jag nog en lite ljusare blå!  

Okej och Alice, Malin och Klara var också med och kollade på idag när jag färgade hennes hår (INTE LITE PRESS. NEJNEJ BARA 6 ÖGON SOM STIRRAR PÅ EN. . . INGEN FARA HAHA) Och då bleb både Alice och Malin sugna på att ha Dipdye haha (det kommer sluta med att alla har det) Malin visste inte riktigt vilken färg hon ville ha och Alice ska jag faktiskt färga på imorgon (tisdag)!! Hon skulle tydligen ha blont! Det kommer säkert bli fint.

Hej påer! //Tjejen som vill åka till Panto ;)

Av Fideli Wall - 13 juli 2013 23:45

(EGOINLÄGG) Panto är en slags musikal i Irland som styrs upp av olika kändisar från Irland som byts ut vart fjärde år! Detta är i slutet av december och i början av Januari. Sen fyra år tillbaka (2010) så var det två tvillingar med namnet John och Edward Grimes som skrev på ett kontrakt på att vara med och styra upp musikalen i fyra år framåt! I år är det sista året med dem i Musikalbranschen inom Panto.
Jag och Linnéa känner oss liiite ensamma om att inte åka dit! Vi VILL åka dit! SÅÅÅÅÅ mycket (Det är säkert jätte många andra som också inte åker dit av olika andledningar)! En av mina största drömresor jag har är att åka till Irland, dock helst på sommaren då men nu när det gäller Panto så spelar det INGEN roll faktiskt! Panto är en väldigt stor del av alla Jedheads liv. Jag vill Sååå gärna åka dit! Jag är nästan 99,999999999999999999999999% säker på att det skulle bli ett minne för livet!
Det är oftast olika Sagoteman på Pantomusikalen, förra året var det "JEDWARD & The magic lamp" och i år så är det "Beauty and a beast" alltså skönheten och odjuret!
Ååååååååh jag vill dit! Linnéa också!

Här har jag styrt upp en plan! xD

<3

Av Fideli Wall - 13 juli 2013 02:19

Åh gud! KAN DEM INTE KOMMA TILLBAKS NU!! SNÄLLA! Jag saknar dem! Jätte mycket! Det var 133 dagar sedan jag träffade Mina favorit Tvillingar! Ååh vad jag saknar dem!!!

Jag saknar också min moster Lilian (som förövrigt var i USA i ett år förra året) som åkte för ungefär 2 månader sen till Australien och ska vara där i en obestämd tid! Det senaste galnaste jag var med mä henne var när hon gick in i vårat klassrum i våras och sa att hon skulle vara våran lärare! Haha åååååh va glad jag blev då! Men ändå lite nervös! "Undra vad hon tycker om mina kunskaper i *tralalala* ämnet" hahaha men det gick såå bra så! ;) och det roligaste var nog att alla sa att vi var så himla lika varann! O.o Men det vet jag nog inte om det är sant, du är ju mycke sötare juuh! Och sen så är det så typiskt att jag ville sååå gärna åka till Sydney ungefär en månad innan du sa att du skulle dit och sen så sa du det och ååh va arg jag blev på dig då! Haha men mest för att du skulle åka på OBESTÄMD TID!!!!! Men du Lilian om jag börjar gå nu så är jag nog framme om 3,5 år! Så ja, vi ses då! Ps. Jag kan leta efter Timons pappa påvägen :')

Och sen Linnéa, vi ses snart hoppas jag! :')

Av Fideli Wall - 13 juli 2013 02:04

Jag vill inte verka negativ eller så nu men?usch! Alltså ibland så vill man bara gå och lägga sig och hoppas på att allt jobbigt ska vara över när man vaknat! Jag SKA inte tänka att allt är så jobbigt för egentligen när man tänker till riktigt så är det inte så jobbigt som det känns. För alla våra "problem" är ju så OTROLIGT små och fjantiga när man ser på alla dem riktigt jobbiga sakerna i ett liv som finns, till exempel alla dumma dumma dumma dumma dumma dumma dumma dumma dumma dumma dumma sjukdomar, som typ cancer och sånt! Alla våra problem som vi tycker är så jobbiga är inte det! Det tycker jag är värt att tänka på!
Jag brukar göra det! Gör det Ni också! Tänk på hur bra ni har det! Kram <3

Av Fideli Wall - 8 juli 2013 16:20

Haha jag har säkert sagt det förr och nu säger jag det igen, det där med rubrik är inte alls en utav mina starka sidor alltså, det är så jobbigt när man sitter där och ska skriva ett inlägg och kommer till "skriv rubriken här tack" och man typ vill slänga datorn i marken och hoppas på det bästa liksom. Haha!

Ja kände att jag hade lite av en tvångstanke i att jag var tvungen att skriva på bloggen idag. För den tanken jag fick i mitt huvud nu var "Gjorde jag det igår" xD ASSÅ! ^.^

Nu ska jag gå och ladda upp min telefon och sen ska jag gå ut och gå! SJÄLV!
Det är nästan en av dem bästa sakerna som finns tycker jag. Att gå ut själv och gå, då har man liksom ingen press på sig att gå snabbare eller saktare, en längre eller kortare bit eller gå på en speciell tid eller så?för när man går där bredvid sina as vältränade kompisar eller familj eller nåt sånt så känner man sig lite ja vad ska man säga?dålig! Och det var så tomt utan mina promenader i Thailand för där vill man ju liksom inte gå själv! O.o creepy.
Och som jag sa så är det bara så skönt att gå utanför dörren och gå hur långt man vill utan att någon annan sätter någon gräns på hur långt man ska gå?sätta i lite musik i öronen och bara gå, raka vägen dit man vill! Ååååh ja längtar redan! >.<
Mamma har till och med erbjudit sig att gå med men jag säger nej! Hehe alltså jo det är klart om hon vill hänga med så gör hon ju det, det är ju inte precis så att jag förbjuder henne!

Nu måste jag ladda mobilen!
Hääääj //Fideli

[Bild]

Av Fideli Wall - 7 juli 2013 02:52

Jo tack det har jag, eller snarare gör?Linnéa min fina Jedhead (vänner man får genom sina idoler, alltså för mig genom tvillingarna) kompis det var 4 (Jättelånga) månader sen vi träffades sist!! Det känns på nåt sätt att jag har känt dig superlänge men när man tänker efter så är det knappt ett år.

Och gissa vad?

MIN LILLE MIPPH (xD) KOMMER KANSKE HIT NÄSTA VECKA!!!! Om allt går som det ska och ingen blir sjuk och så, så blire lite kul! Hahah åh alltså jag lääängtaaaar!!!! SÅÅ mycket!
Och förhoppningsvis kanske vi kan få till några "seriösa" och lite oseriösa bilder också, eftersom vi aldrig har lyckats med det! ;) haha

Jag känner att det här var ett så meningslöst inlägg (men inte innehållet) att posta på en blogg liksom men jag är så himla glad!!!

Hej på er! ;)

Av Fideli Wall - 1 juli 2013 09:46

Japp nu är jag i Thailand med min familj och jag vaknade för typ en halvtimme sen då klockan var 13.00 här (0.0) hehe? men klockan var åtta på morgonen hos er då och hela dygnet vrids ju om här :\
Jo men hörni vad har ni för er? Har ni en bra sommar hitils? För mig känns det som om att hela sommarlovet har gått, men?det har ju bara gått tre veckor in på det det känns riktigt skönt att veta för jag vill verkligen inte gå tillbaka till skolan! Nej usch fy blä!!!!

Jag har ganska mycket att se fram emot den här sommarn:
- Linnéa (linneajohannesson.blogg.se) ska förhoppningsvis komma hem till mig!!!!
- Jag ska SÄKERT åka upp till syrran i Stockholm!
- jag ska vara med mina kompisar mycket...
- 8:a coolingar ska typ "tälta" (fast den åttonde vet inte om nåt än hahahahah)
- jag ska noog till Grönan nååågra gånger mer det här året än vad jag redan vart (jag har vart där 4:a gånger bara iår)
Och SÅÅÅÅÅ mycket mera som kanske inte är liksom så ,stort fast det är det. Typ åka och köpa glass med familjen och så! :')

Nu har det snart gått tre veckor sen jag åkte (O.o) och det är helt sjukt vad tiden har gått fort. Herregud! Jag kommer inte ens ihåg hur bilresan TILL flygplatsen var (?!?!?!) ska det vara så??
Men om jag ska va ärlig så visst det har vart jätte mysigt och så nu i Thailand men jag trivs nog bäst på hemmaplan ändå! I Sverige har jag ju alla kompisar och så hemma och mitt rum och min säng och så? det är bara sånna självklara saker som man längtar hem till, tycker jag.

Igår gjorde jag och min syster naglar på en salong här nere, som jag blev ganska nöjd med förutom att dem kanske blev lite långa men annars blev det bra, dem blev lite Molly Sandén inspirerade på formen och så och det är ju bra för hon är en av mina idoler.

Idag ska jag, pappa och Alda till HardRock Café och äta där! Jag är inte så intresserad av sånna där rockerssaker som är där men det kan faktiskt vara coolt ibland om man vet vilka som är där och vilken rockers saker det är som är där, hahah, jag ska ta med mig min mobil så jag tar nog lite kort där, men vi får se!

På torsdagnatt åker vi hem och dit längtar jag ju inte?flygresan är det VÄRSTA SOM FINNS!!!! EVVER!!! Usch ja bara ryser när jag tänker på det! 11 timmar!!! ELVA TIMMAR!!!! Näe ja stannar nog här ett tag till bara för att slippa flygresan!! ;)

Okej nu sitter familjen och kollar på RIO och jag ska gå dit och vara med! Hahah

RIKTIGT varma ((; ) kramar från mig i Thailand! Hejdåååååå //Fideli

Presentation


Hej på dej, Jag heter Fideli och är 13 år. Jag är GALEN i tvillingarna Jedward.

Jag har en dröm som många andra om att bli artist/sångerska, och jag ska försöka följa min dröm. Musiken är alltså en väldigt stor del i mitt liv!
Kram

Fråga mig

24 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards